SONJA SE PRESELILA U BEČ, PA PODELILA SVOJE ISKUSTVO: Kad su čuli šta je poručila, Srbi se digli na NOGE
Beč, Foto: EPA SEBASTIEN NOGIER, EPA CHRISTIAN BRUNA, Wikipedia

žIVOT U inostranstvu

Život u Beču donosi mnoge pogodnosti, od mogućnosti hodanja do živahne kulture

Objavljeno:

Amerikanka Sonja je 2022. godine ostavila Ameriku i došla u Beč, za koji kaže da je najprikladniji grad na svetu za život. "Austrijski grad je više puta dobio titulu najboljeg grada za život, a poslednji put u julu. Za mene to ima smisla - život u Beču donosi mnoge pogodnosti, od mogućnosti hodanja do živahne kulture.

Iako je to jedan od gradova u Evropi sa najvišim kirijama, otkrila sam da su moji životni troškovi manji nego kada sam živela u Njujorku ili mojoj rodnoj Floridi. Da bih stvorila viziju o tome koliko može da košta život ovde, pratila sam kako izgleda tipična nedelja potrošnje za mene. Imajte na umu da je ovo samo snimak i ne nužno prosečni troškovi života za iseljenike u Beču.

Evo kako sam ove nedelje u Beču potrošila oko 868 evra ili oko 940 dolara.

Hrana: 205 evra

Živim sama, kuvam uglavnom vegetarijanska jela i obično doručkujem samo kafu. Tokom nedelje, dva puta sam išla u kupovinu. Na svom prvom putovanju, dobila sam sveže voće da napravim činije od jogurta za ručak, namirnice za obilnu salatu te večeri, Nespresso mahune, grickalice, zobeno mleko, gaziranu vodu i flašu Gruner Veltlinera.

Moj ukupni iznos za ovo putovanje je bio oko 57 evra. Vrhunac mog ulova bila je flaša Gruner Veltliner, ukusnog austrijskog vina, za samo 8,50 evra. U Austriji mogu da nabavim ukusno vino u prodavnicama za 7 do 11 evra. Moje omiljeno vino u SAD je bilo 23 dolara po boci.

Jedne večeri ove nedelje, izašla sam na večeru na sastanak. Pošto su ljubazno pokrili račun, nisam siguran koliko je to koštalo. Sledeće večeri, otišla sam u svoj novi omiljeni vegetarijanski restoran, Vilding, i imala sam degustacioni meni od četiri jela sa prijateljem. Obrok je uključivao i aperitiv i čašu vina. Platila sam 80 evra, uključujući bakšiš, što je skupo za večeru u Beču.

Iako u Austriji napojnica nije potrebna, opšte pravilo je 10 odsto kada je to moguće. Nasuprot tome, u SAD se široko smatra greškom da se ne bakšiš, a 15 do 20 odsto je standard. Kasnije tokom nedelje, još jednom sam posetila prodavnicu i potrošila 20 evra na grickalice i sastojke da napravim jelo od testenine, koje sam jela za više večera.

Beč
Bečfoto: Miloš Dojčinović

Pored toga, naručila sam dostavu jedne noći (23,50 evra za tortilju od povrća i pomfrit), dobila sam Negroni dok sam bila na piću (10 evra) i naručila još nešto u dva navrata (po 3 evra, plus bakšiš). Prijatelj mi je takođe kupio kroasan, koji bi me koštao nešto manje od 2 evra.

Prevoz: 23 evra

Jedan od mojih omiljenih delova života u Beču je koliko je lako kretati se. Većinu nedelje sam provela šetajući svuda - od prodavnice i časova joge do apoteke i kafića. Obično biram da prošetam negde ako je udaljeno 20 minuta ili manje i ako ne žurim.

Ako treba da stignem negde brže ili ako je mesto dalje, idem U-Bahn-om (podzemnom železnicom), tramvajem ili autobusom. Srećom, javni prevoz je prilično pristupačan. Moja Jahreskarte, kartica koja omogućava neograničeno korišćenje bečkog transportnog sistema, košta 365 evra godišnje. To je daleko od onoga što bih potrošila na neograničen prevoz u Njujorku - MetroCard, koja se koristi za vozove i lokalne autobuse, košta 132 dolara za samo 30 dana.

Beč metro
Beč metrofoto: Miloš Dojčinović

Sa mojom karticom, ovonedeljni javni prevoz koštao je 7 evra. Takođe sam platila 16 evra za Uber za događaj na koji sam kasnio.

Nedeljni zakup: 500 evra

Iako se kaže da Beč ima visoku rentu za Evropu, rekla bih da su cene zakupa prilično prijatne - posebno u poređenju sa onim što sam videla u Njujorku. Videla sam ovde lepe studije za manje od 1.000 evra mesečno. Trenutno, međutim, odlučujem da se krećem po Airbnbs-u umesto da iznajmljujem stan na duži rok.

U početku sam to uradila da bih istražila sve okruge. Sada kada imam favorita, radim to radi udobnosti i da izbegnem kupovinu stvari koje ću jednog dana možda morati da prodam ili skladištim, poput nameštaja. Takođe volim da imam slobodu kretanja bez vezivanja za materijalne stvari.

Moj trenutni Airbnb - jedna spavaća soba i jedno kupatilo - je ispod 500 evra nedeljno, manje nego što sam platio kada sam živeo u dvosobnom stanu sa lažnim zidom i cimerom u Njujorku.

Zabava: 55 evra

Osim mojih avantura sa hranom, ovo je bila lagana nedelja aktivnosti za mene. Ovo je delom bilo zato što sam znala da ću uskoro putovati. Lokacija Beča znači da je istraživanje Evrope lakše i jeftinije nego u SAD -- u maju letim za Napulj za manje od 100 evra. Većina letova od Njujorka do Napulja počinje sa oko osam puta većom cenom.

Bicikl ilustarcija
Bicikl ilustarcijafoto: Filip Plavčić

Inače, subotu sam provela na konferenciji za osnaživanje žena, čije učešće je koštalo 33 evra, a nedelju čitajući novu knjigu koju sam kupila za 22 evra.

Zdravlje: 85 evra

Ove nedelje sam takođe odradila nekoliko časova vežbanja. Išla sam na kurs biciklizma (na engleskom!) koji me je koštao 18 evra. Zatim sam koristila svoje članstvo u MiClubs-u (nešto kao ClassPass) za dva časa joge. MiClubs je 49 evra za četiri časa mesečno, tako da su me časovi ove nedelje koštali oko 25 evra.

U Austriji je dostupna javno finansirana zdravstvena zaštita, ali ljudi takođe imaju mogućnost da kupe privatno zdravstveno osiguranje. Plaćam privatno zdravstveno osiguranje, što je oko 169 evra mesečno, odnosno oko 42 evra nedeljno. Bilo je neverovatno, i pokriva moje posete lekaru i lekove na recept", kazala je Amerikanka, piše Biznis insajder.

Bonus video:

53:32

USIJANJE 09.04.2024

(Espreso/Mondo/Blic/Prenela T.Š.)

Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!