KOJA KAZNA ČEKA VOZAČA SA KARABURME? Usmrtio dečaka (9) svojom BAHATOM VOŽNJOM
Vozač i dečaci, Foto: Nikola Andjic, Privatna Arhiva

SRAMOTA I TUGA!

KOJA KAZNA ČEKA VOZAČA SA KARABURME? Usmrtio dečaka (9) svojom BAHATOM VOŽNJOM

Tužilaštvo je ukazalo da je vozač više puta osuđivan i to dva puta zbog izvršenja saobraćajnih krivičnih dela.

Objavljeno: 19:38h
  • 298

Nesreća koja se za vikend desila na Karaburmi, kada je na dvojicu dečaka naleteo bahati vozač, dobila je danas tragičan epilog, budući da je jedan od njih (9) preminuo.

Koronavirus, Bolnica
foto: EPA / Zoltan Balogh

Naime, dečaci S.B. (9) i L.B. (5) su "pešački" prelazili sa ocem Mihailom (43). Vozač auta, koji ih je pokosio, L.G. (38) pobegao je sa lica mesta.

Navodno, čovek koji je upravljao vozilom je nakon nesreće sakrio svoj automobil, a postoje i indicije da je bio u alkoholisanom stanju. Međutim, ove okolnosti trebalo bi kasnije da utvrdi sudsko veće.

Kako za "Telegraf" objašnjava advokat Ivan Simić, ono što je evidentno, jeste da je učinjeno teško delo protiv bezbednosti saobraćaja.

- Bez namere za kršenjem bilo čije pretpostavke nevinosti, ovo spada u odeljak krivičnih dela koje Krivični zakonik potpisuje kao teška dela protiv bezbednosti saobraćaja, gde je propisana kazna zatvora i do 12 godina, s obzirom na to da je nastupila smrtna posledica. U ovom konkretnom slučaju, oštećeno lice je dete i u tom smislu govorimo o najtežem delu protiv bezbednosti saobraćaja na putevima - kaže Simić.

Takođe, kako navodi, stiču se i elementi drugog krivičnog dela, a to je nepružanje pomoći.

- To su dva krivična dela u sticaju, gde se kasnije izriče jedinstvena kazna. Obzirom na okolnosti pod kojima je ovo krivično delo učinjeno, ukoliko s utvrdi da ga je izvršio pod navedenim okolnostima, može se očekivati i kazna bliža zakonskom maksimumu, u zavisnosti da li je ranije osuđivan. Takođe, takva kazna može se izreći i imajući u vidu da je napustio lice mesta i da nije pružio pomoć oštećenom prilikom dela. To su sve otežavajuće okolnosti - objašnjava advokat i dodaje:

- To su sve okolonosti koje će kasije ceniti sudsko veće. Ovde iz neke dosadašnje prakse možemo da tvrdimo da se radi o dva krivična dela, a to su teško delo protiv bezbednosti saobraćaja i nepružanje pomoći. Ukoliko su tačni i navodi da je krio automobil, tu ima elemenata na uticaj nesmetanog vođenja krivičnog postupka.

Podsećamo, Prvi osnovni sud u Beogradu odbio je u sredu da odredi pritvor za L.G. (38). Sudija za prethodni postupak mu je odredio zabranu napuštanja boravišta i oduzimanje vozačke dozvole, rekla je tada portparolka suda Bojana Stanković. Na ovo rešenje i odbrana i tužilaštvo imaju pravo da se žalbe krivičnom vanpretresnom veću suda. U tužilaštvu kažu da će se sigurno žaliti.

Tužilaštvo je ranije u sredu tražilo da se L.G. odredi pritvor zbog opasnosti od bekstva i da ne bi u kratkom roku ponovio krivično delo, kao i da će uticati na svedoke, jer se branio ćutanjem.

U zahtevu za određivanje pritvora tužilaštvo je podsetilo i da je L.G. napustio lice mesta, da se nije sam prijavio nakon nezgode već ga je pronašla policija, kao i da nema prijavljeno prebivalište na teritoriji Srbije, odnosno adresa prebivališta je pasivizirana.

Takođe je tužilaštvo ukazalo da je više puta osuđivan i to dva puta zbog izvršenja saobraćajnih krivičnih dela.

Osumnjičenom L.G. se na teret stavljaju krivična dela - teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja i krivično delo nepružanje pomoći licu povređenom u saobraćajnoj nezgodi.

Krivičnom prijavom L. G. je stavljeno na teret da je dana 18. jula oko 20.15 casova upravljajući putničkim vozilom u ulici Marijane Gregoran izazvao saobraćajnu nezgodu tako što je vozilom udario i oborio tri pešaka koji su kolovoz ulice prelazili na obeleženom pešačkom prelazu, a zatim je napustio lice mesta, ostavljajući bez pomoći lica čije je povrede prouzrokovao.

U nezgodi su deca S.B. (10) i L.B. (5) koja su prelazila ulicu u pratnji oca zadobila teške telesne povrede, dok je otac M.B. zadobio za sada lake telesne povrede.

U nastavku postupka tužilaštvo će ispitati i oštećene i svedoke, odrediti medicinsko veštačenje kako bi se utvrdio stepen povreda koje su zadobili oštećeni, kao i saobraćajno tehničko veštačenje radi utvrđivanja svih okolnosti pod kojima se dogodila saobraćajna nezgoda.

Bonus video:

Espreso  eksperiment: koji sladoled je otporniji na sunce?
00:32

Espreso eksperiment: koji sladoled je otporniji na sunce?

(Espreso/Telegraf)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media