PUŠTAJU 750 MILIONA GENETSKI MODIFIKOVANIH KOMARACA NA SLOBODU: Ljudi su UPLAŠENI, sve se dešava na Floridi!
Komarac, Foto: AP

UPITNO

Ali mnogi stanovnici nisu zadovoljni onim što je jedna grupa nazvala „eksperimentom iz Jurskog parka“.

Objavljeno: 07:50h

Stanovnici Floride su besni jer se naučnici pripremaju da puste stotine miliona genetski modifikovanih komaraca u svoje zajednice.

U eksperimentu, koji je vodila britanska biotehnološka kompanija Okitec, oko 750 miliona muških komaraca će biti poslati u Florida Keis tokom naredne dve godine, u pokušaju da se kontroliše populacija invazivne vrste koja prenosi bolesti koja se nastanila na tom području.

Prvi talas projekta će ove nedelje značiti hiljade komaraca puštenih na šest lokacija.

Projekat je pokrenut za borbu protiv komaraca Aedes aegipti, koji čini oko četiri procenta populacije komaraca u regionu, ali je odgovoran za gotovo sve bolesti koje se prenose na ljude, uključujući dengu, ziku i žutu groznicu. Takođe može preneti srčani crv i druge potencijalno smrtonosne bolesti na kućne ljubimce i životinje.

Samo ženski komarci grizu čoveka i prenose bolest, jer im je potrebna krv da bi proizvela jaja. Okitec je modifikovao gene muških komaraca tako da nose protein koji će ubiti bilo koje žensko potomstvo pre nego što dostignu zrelu dob.

Mužjaci, koji se hrane samo nektarom, preživeće i preneti gene.

Nadamo se da će se modifikovani muški komarci razmnožavati sa postojećim divljim ženskim komarcima, polako eliminišući populaciju Aedes aegipti.

Iako projekat ima odobrenje američke Agencije za zaštitu životne sredine, Barri Vrai iz ekološke koalicije Florida Keis rekao je: „Ljudi ovde na Floridi ne pristaju na genetski modifikovane komarce ili da budu ljudski eksperimenti“.

Meagan Hull, stanovnica Islamorade, rekla je na sastanku saveta: „Neću da nas maltretiraju u eksperimentu“, izvestio je Futurism.

Ranije ove godine, desetine demonstranata okupilo se ispred vlade i centra za kulturnu umetnost Mareja Nelsona u Kei Largu, žaleći se da puni uticaj eksperimenta ne može biti poznat. U izjavi kojom je osudila projekat, ekološka grupa Prijatelji Zemlje rekla je: „Oslobađanje genetski modifikovanih komaraca nepotrebno će dovesti Floriđane, životnu sredinu i ugrožene vrste usred pandemije“.

Ali Okitec je rekao: "Tokom godina smo pustili preko milijardu naših komaraca. Ne postoji rizik za životnu sredinu ili ljude."

Okitec je rekao da su njegovi modifikovani komarci uspešno obezbedili značajno suzbijanje divljih Aedes aegipti u drugim zemljama i da ne nanose štetu korisnim insektima poput pčela i leptira.

Slični projekti u brazilskom gradu Indaiatuba otkrili su da je Okitec-ov komarac suzbio Aedes aegipti i do 95 procenata u urbanim sredinama, sklon dengi, posle samo 13 nedelja tretmana, u poređenju sa neobrađenim kontrolnim mestima u istom gradu.

(Espreso/Yahoo)