DIREKTOR RADNIKE NAZVAO "GLUPIM DELFINIMA"! A zatim ih je OTPUSTIO NA JOŠ SUROVIJI NAČIN
Otkaz, Foto: Profimedia

tuga

DIREKTOR RADNIKE NAZVAO "GLUPIM DELFINIMA"! A zatim ih je OTPUSTIO NA JOŠ SUROVIJI NAČIN

"Poslednji put kada sam (ovo) uradio, plakao sam", rekao je Garg prisutnima

Objavljeno:

Direktor američke firme našao se na meti kritika pošto je u jednom pozivu preko platforme Zum otpustio oko 900 zaposlenih. "Ukoliko ste na ovom pozivu, deo ste nesrećne grupe koja je otpuštena", saopštio je Višal Garg, izvršni direktor firme za hipotekarne kredite - Better.com. Neprijatan onlajn razgovor, odnosno saopštavanje odluke kasnije je postavljeno na društvene mreže i postao viralan. Prema komentarima na društvenim mrežama, direktor je bio "hladan" i "oštar", a njegoga odluka se naziva "užasnim i surovim potezom", posebno uoči Božića. "Poslednji put kada sam (ovo) uradio, plakao sam", rekao je Garg prisutnima. "Voleo bih da su vesti drugačije. Voleo bih da napredujemo", dodao je. Ovog puta je njegov ton bio odmeren i pozivao se na rezultate firme.

Kome u Srbiji da se obratite kad ne dobijete platu

Šutiranje u borskom rudniku: Može li izvinjenje da reši sukob na poslu

Zašto je svet prepun nesposobnih, a dobro plaćenih ljudi

Garg je rekao da učinak i produktivnost zaposlenih, kao i promene na tržištu stoje iza masovnog otpuštanja - 15 odsto celokupne radne snage firme Better.com. Nije pomenuo priliv gotovine od 750 miliona dolara (666 miliona evra) koju je Better.com prošle nedelje primio od Softbanke (Softbank), japanske firme i ključnog investitora. "Otpuštanja su mučna, posebno u ovo doba godine", rekao je za BBC Kevin Rajan, glavni finansijski direktor firme Better.com. Međutim, dodao je da je neophodno imati "bilans tvrđave i smanjenu i usredsređenu radnu snagu" da bi se preuzelo "tržište vlasništva nad domovima koje se radikalno razvija".

Saopštenje Višala Garga

Zdravo svima, hvala vam što ste se pridružili. Pojavio sam se ovde pred vama sa ne baš sjajnim vestima. Tržište se promenilo, kao što znate, i moramo da idemo u korak sa njim, kako bismo preživeli i, nadamo se, mogli da nastavimo da napredujemo i ostvarujemo našu misiju. Ovo nije vest koju ćete želeti da čujete, ali naposletku, to je bila moja odluka i želeo sam da je od mene čujete. Bila je to zaista izazovna odluka. Ovo je drugi put u mojoj karijeri da ovo radim iako ne želim. Prošli put kada sam ovo uradio, plakao sam. Ovog puta se nadam da ću biti jači. Otpuštamo oko 15 odsto kompanije iz (više) razloga - tržište, efikasnost i performanse i produktivnost. Ako ste na ovom pozivu, vi ste deo nesrećne grupe koja je otpuštena. Vaš radni odnos je ovde prekinut i odmah stupa na snagu.

"Empatija je važna"

En Franki, izvršna direktorka britanskog Instituta za menadžment, kritikovala je način na koji su zaposleni otpušteni. "Loši menadžeri će na loš način otpuštati ljude kako virtuelno, tako i lično", rekla je ona za program Today na BBC radiju. "Ali surov način, kako je ovo sprovedeno, samo je pojačan činjenicom da je to urađeno u ovakvom virtuelnom i prilično bešćutnom stilu. "Ono što u pandemiji znamo, to je da je empatija važna", dodala je. Better.com, koji koristi tehnologiju kako bi proces kupovine kuće učinio "bržim i efikasnijim", potvrdio je ranije ove godine da planira da izvede kompaniju na berzu. Pogodba će verovatno proceniti posao, koji je Garg pokrenuo 2015, negde između 6,9 milijardi dolara (6,14 milijarde evra) i 7,7 milijardi dolara (6,85 milijardi evra). Franki je navela da bi način na koji je direktor otpustio zaposlene mogao da utiče na buduće poslovanje Better.com. "Ovo je posao okrenut klijentima, oni pokušavaju da obezbede ljude sa hipotekama. "Sigurna sam da mnogi kupci ili potencijalni klijenti razmišljaju: 'Bože, ako se tako ponašaju prema sopstvenim zaposlenima, pitam se kako se ponašaju prema klijentima?'".

Mora li šef da bude samouveren i glasan? Postoje moćni "tihi lideri“

Kako reći "ne“: Četiri načina da odbijete zadatak na poslu

Nadziranje zaposlenih koji rade od kuće - opravdano ili ne

"Podbacio sam"

Posle otpuštanja u magazinu Fortune pisalo je da je Garg autor prethodno napisane anonimne objave na blogu u kojoj je optužio otpušteno osoblje njegove firme da "kradu" od kolega i kupaca tako što su neproduktivni i rade samo dva sata dnevno, tvrdeći da je u pitanju osam i više sati. Njegov način upravljanja bio je kritikovan i ranije, posle poruke zaposlenima putem elektronske pošte (imejla), a koji je magazin Forbs dobio prošle godine. "Prokleto ste previše spori. Vi ste gomila GLUPIH DELFINA. ZATO PREKINITE. PREKINITE. PREKINITE ODMAH. SRAMOTITE ME", pisalo je u imejlu. Portal Business Insider je izvestio da je posle otpuštanja 900 zaposlenih Garg održao sastanak u "gradskoj skupštini" sa preostalim radnicima. Better.com je angažovao veliki broj radnika tokom pandemije korona virusa. Međutim, Garg je navodno rekao zaposlenima: "Priznajem danas da smo previše i pogrešne ljude zaposlili, i radeći to, podbacili smo. "Ja sam podbacio. Nisam bio disciplinovan u poslednjih 18 meseci."

Ispravan način za otpuštanje?

"Organizacije ponekad moraju da naprave rezove radnih mesta, to je surova realnost", kaže Rejčel Saf, viši savetnica za politiku odnosa sa zaposlenima u Institutu za zaposlene i razvoj. "Ali način na koji to rade i ljudskost sa kojom pristupaju mogu imati suštinski uticaj na to kako će se ljudi nositi sa ovim šokantnim vestima". Saf ističe da se situacija sa kojom se suočavaju radnici Better.com u SAD neće dogoditi u Velikoj Britaniji. Pravno gledano, poslodavci u Velikoj Britaniji moraju da uđu u period konsultacija sa radnicima u trajanju od najmanje 30 dana, odnosno 45 dana ako je više od 100 ljudi otpušteno. U tom periodu "ljudima treba dati pravi izraz, olakšati im, upozoriti, pripremiti se za vesti i objasniti razloge zašto", kaže ona. Britanski poslodavci takođe moraju da traže alternativne uloge za radnike. "Poslodavac zaista treba da kaže ljudima da su iscrpili svaku moguću alternativu, da je to poslednja stvar koju su želeli da urade - radi se o mogućnosti da odete dostojanstveno i s poštovanjem."

Zašto možda pogrešno merimo koliko smo sagoreli na poslu

Davanje saveta na poslu - da li je bolje reći ili prećutati

Problem sa perfekcionistima

Džema Dejl, predavačica na radnom pravu i poslovnim studijama na univerzitetu Džon Mors u Liverpulu, kaže da to nije "način da se vodi organizacija". Ovakva masovna otpuštanja ne bi bila legalna u Velikoj Britaniji, rekla je Dejl. "Samo zato što ovako nešto možete da uradite u Americi, ne znači da bi trebalo", dodala je. "Postoje određeni načini da se ove stvari reše. Čak i u teškim uslovima, to se može uraditi sa empatijom i pristojno." Ovako nešto bi moglo naštetiti firmi, ali i radnicima koji su ostali jer bi "ovo mogli da posmatraju kao signal kako će se, možda, prema njima ponašati u budućnosti".

(Espreso/BBC News na srpskom)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media