NA POVRŠINI SUNCA SE POJAVILA VELIKA RUPA, 30 PUTA VEĆA OD SAME ZEMLJE! Postoji li razloga za STRAH?
Sunce i planeta Zemlja, Foto: Profimedia

OTKRIVENO

Na površini Sunca pojavila se velika rupa koja bi do petka ka Zemlji mogla da pošalje solarni vetar brzinom od 1,8 miliona milja na sat. Ova ogromna rupa zapravo je 30 puta veće od Zemlje.

Ove koronalne rupe oslobađaju solarne vetrove u svemir, a oni mogu oštetiti satelite, ali i prirediti neverovatno upečatljivu auroru borealis i tamo gde se inače ne vidi, kao što je desilo nedavno.

Naime, koronalne rupe su prilično česte, ali se obično pojavljuju prema polovima Sunca, gde se njihovi vetrovi izbacuju u svemir. Međutim, sada će najverovatnije rupa biti bliže ekvatoru Sunca, pa stručnjaci očekuju da će to uzrokovati jake vetrove na Zemlji u narednim danima, piše sciencealert.com.

Koronalne rupe mogu da uzrokuju veoma snažne solarne vetrove, sa brzinom većom od 800 kilometara u sekundi.

„Oblik ove koronalne rupe nije toliko poseban. Međutim, njena lokacija je čini veoma zanimljivom“, rekao je za Insajder Danijel Veršaren, vanredni profesor fizike, svemira i klime na Univerzitetu u Londonu.

„Očekivao bih da će brzi vetrovi iz te koronalne rupe doći na Zemlju u petak uveče ili u subotu ujutru“, rekao je on.

Sunce je velika kugla plazme. Ta plazma se izbacuje iz unutrašnjosti Sunca na njegovu površinu i, dok se to dešava, stvara magnetna polja koja opadaju i šire se, ruše se i spajaju.

Koronalna rupa se pojavljuje kada ta magnetna polja pucaju pravo u svemir, navodi NASA. Tako solarni vetrovi, tj. komadići plazme sa Sunca, lakše beže u svemir velikom brzinom. Ta područja su generalno hladnija i manje gusta od okolne vrele plazme koja se uzburkava, što objašnjava zašto se pojavljuju kao tamnije mrlje na slikama Sunca. Ako su te magnetne linije okrenute prema Zemlji, taj vetar će se srušiti u našu atmosferu.

zemlja
foto: Profimedia

„Ako je orijentisan u pravcu juga, veća je verovatnoća da ćemo imati događaj u svemiru, ali to još ne znamo“, rekao je Veršaren za Insajder.

Naučnici inače nisu mnogo zabrinuti oko ove pojave, ali ipak ne mogu sigurno da kažu šta će se tačno desiti, uz napomenu da su zbog ove pojave na Suncu moguće i izražajnije polarne svetlosti.

ZEMLJANI MOŽETE MIRNO DA SPAVATE! NASA istorijskim poduhvatom preusmerila asteroid! NAUČNA FANTASTIKA POSTAJE JAVA!

(Espreso/sciencealert.com)