OPREZ! Jedan pokazivač na instrument tabli uporno ignorišemo, a njegova ULOGA je veoma bitna!
Instrumental tabla, Foto: Profimedia

ne ignorišite snake

OPREZ! Jedan pokazivač na instrument tabli uporno ignorišemo, a njegova ULOGA je veoma bitna!

Postoji više situacija u kojima merač temperature motora ukazuje na to da nešto nije u redu...

Objavljeno:

Na instrument tabli automobila postoji pokazivač koga mnogi vozači uzimaju zdravo za gotovo. Reč je o indikatoru koja prikazuje trenutnu temperaturu motora i njegova uloga je veoma važna.

Vozač na osnovu njega zna kada može da koristi motor u punom kapacitetu, odnosno na višim obrtajima, pošto je najbolje pričekati da se motor u vožnji zagreje pre nego što se upustite u oštriju vožnju, sa jače pritisnutom papučicom za gas.

Kontrolna tabla
foto: Profimedia

On, takođe, pokazuje i da li se motor pregreva tokom vožnje, a pregrevanje može dovesti do pucanja dihtunga glave motora ili čak bloka.

Optimalna radna temperatura motora trebalo da osciluje oko 90 stepeni Celzijusa, odnosno oko polovine skale kod modela kod kojih nisu označeni stepeni, podseća sajt Automobili.ba. Neki proizvođači optimalnu temperaturu propisuju na 87 ili 93 stepena, što su informacije koji se mogu naći u priručniku za upotrebu vozila.

Međutim, gledanje pokazivača ključno je iz dva razloga: prvo - vozač može da vidi koliko brzo motor dostiže normalnu radnu temperaturu i drugo - tako se odmah može videti ako postoje odstupanja od propisanih vrednosti.

Kada merač pokazuje grešku?

Postoji više situacija u kojima merač temperature motora ukazuje na to da nešto nije u redu. Ovde je navedeno samo nekoliko primera:

motor vrlo brzo postiže temperaturu po hladnom vremenu - možda nema dovoljno rashladne tečnosti ili se ona delimično smrzla,

motor ne dostiže radnu temperaturu nakon duže vožnje - mogući kvar termostata,

temperatura motora raste i ulazi u crveno polje - moguć je kvar termostata ili negde postoji pukotina u rashladnom sistemu, zbog čega tečnost curi,

indikator temperature "poskakuje" - jednom pokazuje 105, sledeći put 80 stepeni.

Ako vozač tokom vožnje primeti bilo kakvo odstupanje od radne propisane temperature, trebalo bi što pre da potraže pomoć majstora.

Dugotrajna vožnja sa nezagrejanim motorom dovešće do veće potrošnje goriva, čak i za čitav litar ili dva. Sa druge strane, često pregrevanje motora može dovesti do veoma skupih kvarova.

(Espreso)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
Inicijalizacija u toku...
counterImg

Espreso.co.rs


Adria media