recenzija filma

Naslov filma: Vadi noževe (Knives Out)

Godina proizvodnje: 2019

Zemlja proizvodnje: SAD

Režiser: Rian Džonson

Uloge: Džejmi Li Krtis, Don Džonson, Kristofer Plamer, Toni Kolet, Frenk Oz

Žanr: krimi, detektivski, misterija ubistva, komedija

Došlo je vreme u kojem o filmovima razmišljamo na prvom mestu kao o robi koja treba da zadovolji naše potrebe. U ovom slučaju, reč je o potrebi za lakom zabavom, svako ko je bar jednom u životu bio u bioskopu mora znati šta se nudi u paketu proverene recepture "ko je to uradio?" misterije: pogađanje ko je izvršio zločin, tragovi, dokazi, poneka pošalica u ovom slučaju ali pre svega pun džak osobenjaka koji, poput srpskih rijalitija, kad se sabiju u mali prostor zajedno, moraju da se pokabase pre ili kasnije.

Izbor veće nego obično grupe vrhunskih holivudskih zvezda pruža dodatnu garanciju da ćete svoje vreme pametno utrošiti uz ovaj proizvod. Tu su, u istom filmu: nenadmašna Džejmi Li Krtis, tu je i aktuelni Bond, Deniel Krejg, ali ako vam ni to nije dovoljno tu su još i Toni Kolet, pomalo neočekivani ali sjajni Don Džonson, starozavetni Kristofer Plamer, pa čak i master Joda - Frenk Oz... A tu spisku zvezda još nije kraj. Režiser Rian Džonson (Rian Johnson) nije ime koje baš pali lampicu na prvi spomen, ali ako se setimo vrlo pristojnog sci-fi filma Looper (2012), a zatim i toga da mu je poveren multimilionski hit Ratovi zvezda - epizoda VIII: Poslednji džedaji, jasno je da je reč o proverenom operativcu holivudske A produkcije koji može da ekranizuje sve što producenti od njega zatraže.

"Vadi noževe" je proizvod koji i u praksi opravdava vašu investiciju vremena i eventualno određene količine novca. Svaki šraf u dobro podmazanoj i bezbroj puta isprobanoj mašineriji u koju ubacite gomilu osumnjičenih a ona izbaci jednog, obično najmanje očekivanog počinitelja, funkcioniše idealno, proračunato i bez škripanja. Sve je logično, svaka posledica ima svoj uzrok. Jedini lik koji prevazilazi zadate okvire i nije tipski je otac porodice, ostareli Harlan Trombi (Kristofer Plamer), koji pristaje da žrtvuje doslovno sve što ima - bukvalno sve, i materijalnu imovinu, koje ima u pozamašnoj količini, i sve svoje očekivane favorite u porodici, da bi učinio ono što po njegovom mišljenju jedino ima smisla i što je jedino dobro za sve. Dakle, čovek koji se žrtvovao za smisao. Upravo zbog njega i njegovog nesvakidašnjeg gesta ovaj film uspeo je da makar tim vrhom ledenog brega iz kojeg viri Plamerov sedi čuperak izađe iz okvira šablonske misterije ubistva, i postane film koji zaista vredi pogledati.

Ocena: 3.5/5