"DŽEJMS VEB" OTKRIO NEVEROVATNU STVAR: Evo šta se nalazi u ZVEZDANOM SISTEMU udaljenom 370 svetlosnih godina!
Džejms Veb, Foto: Profimedia

DA LI JE MOGUĆE?!

Svemirski teleskop „Džejms Veb“ otkrio je molekularne tragove vode u regionu gde se očekuje nastanak planete slične Zemlji

Jedan od najzanimljivijih mladih planetarnih sistema u galaksiji Mlečni put postao je još zanimljiviji – svemirski teleskop „Džejm Veb“ otkrio je molekularne tragove vode u regionu gde se očekuje nastanak planete poput Zemlje, piše Science Alert.

- Voda, voda, svuda, ali ne u kapima, već u obliku pare. Naučnici su korišćenjem „Džejmsa Veba“ otkrili žedne planete u sistemu PDS 70 koje imaju pristup rezervoaru vode. Najvažnije je to što je para otkrivena unutar 160 miliona kilometara od zvezde, u regionu u kojem mogu da nastanu planete poput Zemlje. PDS 70 je hladnija od Sunca i procenjuje se da je stara 5,4 miliona godina. Zna se da u tom sistemu postoje dva gasna džina, od kojih bar jedan i dalje privlači materijale i raste. Ovo je prvi put da je otkrivena voda u terestrialnom regionu u kome znamo da postoje dve ili više protoplaneta – navodi se u saopštenju Svemirskog teleskopa „Džejms Veb“.

Teleskop Džejms Veb
Teleskop Džejms Vebfoto: Profimedia

Ovo otkriće moglo bi da pomogne u razumevanju nastanka Zemlje i toga kako se na našoj planeti pojavila voda. Osim toga, ovo je znak da je moguće formiranje drugih naseljivih svetova u galaksiji.

- Viđali smo do sada vodu u drugim diskovima, ali nikad ovako blizu zvezde i u sistemu gde planete trenutno nastaju. Ovakva merenja nismo mogli da izvedemo pre pojave „Veba“ – rekla je autorka studije Đulija Peroti sa Instituta za astronomiju „Maks PlanK“ (MPIA) u Hajdelbergu, u Nemačkoj.

- Ovo otkriće je izuzetno uzbudljivo je se u regionu traga za čvrstim planetama sličnim Zemlji – rekao je Tomas Hening, koautor studije i direktor MPIA.

PDS 70 je zvezda tipa K, hladnija od Sunca i udaljena od nas 370 svetlosnih godina. Procenjuje se da je stara 5,4 miliona godina, što je mnogo za planete sa planetama koje se tek formiraju, zbog čega je otkriće vode iznenađujuće. Studija o otkriću vode je objavljena u žurnalu Nature, ali tim će nastaviti da posmatra ovu zvezdu.

Opasna mala: Alisa Karson ima 19 godina i jednu želju - da ode na Mars!

(Espreso / Telegraf Nauka/Science Alert/Webbtelescope.org)